Liikenneinfotarjoaa henkilökohtaista puhelinpalvelua

HSL:n Liikenneinfossa vastataan vuosittain 90 000 puheluun. Henkilökohtaisen puhelinpalvelun tarve ja arvostus eivät ole kadonneet internetaikana.

”Meille voi soittaa, jos haluaa kysellä vaikkapa aikatauluista, reiteistä tai lippujen hinnoista”, kertoo Liikenneinfon palveluesimies Niina Takaluhta.

Liikenneinfo ottaa vastaan myös palautetta ja ilmoituksia kadonneista matkakorteista. Se auttaa kaikenlaisissa HSL:n joukkoliikenteeseen liittyvissä kysymyksissä.

”Puheluita tulee eniten aikataulukauden vaihtuessa, kun on linjastomuutoksia, ja vuodenvaihteessa, jolloin on paljon juhlapyhiä ja poikkeusliikennettä.”

Lomakausina, kuten nyt syysloma-aikana, kysytään erilaisia lippuvaihtoehtoja. Myös esimerkiksi laivasatamiin ja vesipuistoihin vieviä kulkuvälineitä tiedustellaan.

”Halu auttaa on tärkeää”

Työssä vaaditaan kielitaitoa, vahvaa joukkoliikennetuntemusta ja asiakaspalveluhenkisyyttä. 

”Asiakas voi esimerkiksi kysellä jonkun paikan sijaintia pelkkien tuntomerkkien perusteella, ilman osoitetta. Halu auttaa on tärkeää”, Takaluhta painottaa.

Kaikki eivät osaa tai pysty käyttämään Reittiopasta, minkä vuoksi Liikenneinfoon tulee edelleen paljon reittikyselyitä.

”Ihmiset ovat kiitollisia, kun he saavat henkilökohtaista neuvontaa. Ja jos matkan päällä tulee jotakin, on mukava soittaa apua.”

”Jos emme itse osaa auttaa, etsimme henkilön, joka osaa. Meiltä on hyvä aloittaa”, Takaluhta rohkaisee ottamaan yhteyttä.

HSL:n Liikenneinfon neuvontapalvelut:
puh. (09) 4766 4000 (maksuton)
ma–pe 7–19, la–su 9–17

Palautteet ja kadonneet matkakortit:
puh. (09) 4766 4000
ma–pe 7–19, la–su 9–17

Tarkastusmaksuasiat:
puh. (09) 4766 4111, ma–pe, klo 9–13