HSL houkuttelee uusia matkustajia maksuttomilla matkoilla

HSL kannustaa ottamaan kevätlomaa autoilusta ja tarjoaa
autoilijoille kahden viikon kyydit maksutta. Kampanjalla pyritään
houkuttelemaan uusia matkustajia joukkoliikenteen käyttäjiksi. Mitä
suurempi osa matkoista tehdään joukkoliikenteellä, sitä
ruuhkattomampaa, sujuvampaa ja turvallisempaa liikenne kaikkiaan
on.

Kampanjan aikana 8.4.–12.5. autoilijat voivat tilata netistä
matkakortin maksutta. Postitse toimitettavaan korttiin on ladattu
14 päivän kausilippu. Edun arvo on 55,10–77,50 euroa. Sitä
tarjotaan uusille asiakkaille eli sellaisille HSL-alueen
asukkaille, joilla ei ole ennestään HSL:n henkilökohtaista
matkakorttia tai jotka eivät ole käyttäneet korttiaan kolmeen
vuoteen.

”HSL:llä on nyt noin 800 000 aktiivista matkakorttiasiakasta.
Kampanjan tavoitteena on kasvattaa matkakorttiasiakkaiden määrää
useilla tuhansilla ja saada uudet asiakkaat myös jatkossa
käyttämään säännöllisesti matkakorttia joukkoliikenteessä.
Matkakortilla matkustaminen tulee selkeästi edullisemmaksi kuin
kertalipulla”, toteaa HSL:n viestintäjohtaja Mari Flink.

Kampanja on osa HSL:n uusasiakashankintaprojektia, joka on
mukana kokeiluhankkeena ympäristöministeriön Kestävän kulutuksen ja
tuotannon KULTU-ohjelmassa. HSL:n projektissa luodaan
uusiasiakashankintaan uudenlaisia toimintamalleja, joilla pyritään
vaikuttamaan ihmisten kulkutapavalintoihin. Lisäämällä
joukkoliikenteen käyttöä vähennetään yksityisautoilun aiheuttamia
haitallisia ympäristövaikutuksia, kuten päästöjä, ruuhkia ja
melua.

Uusasiakashankinnassa etu suunnataan uusille asiakkaille.
Kausilippua käyttävät kanta-asiakkaat matkustavat koko ajan
alennettuun hintaan, sillä kuntien subventio kattaa keskimäärin 50
prosenttia HSL-lipun hinnasta.

”Lisäksi olemme aloittaneet kanta-asiakkaille tarkoitetun
asiakasohjelman kehittämisen. Se on tarkoitus lanseerata vuonna
2015 ennen Kehärata- ja Länsimetrohankkeiden valmistumista”, kertoo
Mari Flink.