HSL:n kevätkampanja innostaa: 20 000 matkakorttitilauksen raja rikkoutui

HSL:n Ota kevätloma autoilusta -kampanja on ollut menestys. HSL
on vajaassa kahdessa viikossa saanut jo 20 000 matkakorttitilausta.
Kampanjaetuna uusilla matkakorttiasiakkailla on mahdollisuus tilata
maksuton matkakortti, johon on ladattu kahden viikon matkat.
Kampanja on osa HSL:n uusasiakashankintaprojektia. Meneillään oleva
kampanja jatkuu vielä 12.5. asti.

"Emme uskaltaneet odottaa ihan näin valtavaa suosiota
kampanjallemme. Olemme yllättyneet todella positiivisesti, kuinka
moni autoilija on halukas kokeilemaan joukkoliikenteen käyttämistä.
Toivottavasti moni myös huomaa, kuinka helppoa joukkoliikenteellä
matkustaminen on HSL-alueella ja jää pysyvästi joukkoliikenteen
asiakkaaksi", HSL:n viestintäjohtaja Mari Flink sanoo.

 

HSL uskoo, että hyvän edun lisäksi kortin tilaaminen suoraan
netistä on asiakkaille mieleen. Kevätkampanja on suunnattu uusille
asiakkaille, joita HSL haluaa houkutella joukkoliikenteen ja
matkakortin käyttäjiksi. Matkakortilla matkustaminen tulee
selkeästi edullisemmaksi kuin kertalipulla.

 

Nykyisille asiakkaille HSL haluaa korostaa, että
matkakortilla matkustetaan jatkuvasti keskimäärin 50 prosentin
alennuksella. Laskelma pohjautuu siihen, että joukkoliikenteen
rahoituksesta noin puolet tulee verorahoitteisina kuntaosuuksina.

 

"Mitä pidempään olet ollut asiakas, sitä enemmän olet
säästänyt. Lisäksi matkakorttiasiakas voi tehdä HSL:n kanssa
suoraveloitussopimuksen, jolloin hän matkustaa maksutta yhden
kuukauden vuodessa", Flink sanoo.

 

Kevätkampanja on osa HSL:n uusasiakashankintaprojektia, joka
on mukana kokeiluhankkeena ympäristöministeriön Kestävän kulutuksen
ja tuotannon KULTU-ohjelmassa. HSL:n projektissa luodaan
uusiasiakashankintaan uudenlaisia toimintamalleja, joilla pyritään
vaikuttamaan ihmisten kulkutapavalintoihin. Lisäämällä
joukkoliikenteen käyttöä vähennetään yksityisautoilun aiheuttamia
haitallisia ympäristövaikutuksia, kuten päästöjä, ruuhkia ja melua.