Lauttasaaren asiakaspäivä herätti kiinnostusta

Järjestimme asiakaspäivän Lauttasaaren linjastosta tiistaina 3.12. kauppakeskus Lauttiksessa. Asiakkaat pääsivät antamaan palautetta ja kyselemään Lauttasaaren suunnitelmasta.  

Linjastoluonnos herätti paljon mielenkiintoa, sillä keskustelimme noin 250 henkilön kanssa ja jaoimme noin 600 esitettä sekä kauppakeskuksessa, metrolaitureilla että molemmilla sisäänkäynneillä. Päivä oli oikein onnistunut, joten suuri kiitos kaikille tilaisuudessa käyneille!

Moni tuli perehtymään muutoksiin ensimmäistä kertaa. Esittelimme luonnosta kokonaisuudessaan ja kävimme asiakkaitten kanssa läpi myös sitä, mitä muutokset tarkoittaisivat hänen oman liikkumisensa kannalta.

Saimme luonnoksesta sekä positiivista palautetta että muutosehdotuksia. Eniten puhuttivat linjalle 21 suunniteltu uusi reitti, Kamppi–Ruoholahti–Vattuniemi–Lauttasaari (M), pysäkkien sijainnit Lauttasaaressa sekä päätepysäkit keskustassa.

Kokeilimme linjastoluonnoksen esittelyyn liittyvää asiakaspäivää ensimmäisen kerran.  Aiempien linjastosuunnitelmien yhteydessä olemme pitäneet muutaman tunnin pituisia tilaisuuksia.

Kahdeksan tunnin mittainen tilaisuus mahdollisti sen, että suuri joukko asiakkaitamme ehti keskustella linjastosuunnittelijoitemme kanssa kasvokkain. Tavoitimme enemmän Lauttasaaren asukkaita ja siellä liikkuvia kuin olisimme perinteisellä asukastilaisuudella tavoittaneet.

Päivästä ja sen puheenaiheista voit lukea lisää Lauttasaaren liityntälinjaston blogista, jossa voit myös kommentoida suunnitelmaluonnosta 15.12. saakka.

Linkki blogiin